CRM Kurumsal CRM Kurumsal - Örnek Senaryo

CRM Kurumsal - Örnek Senaryo

  • ABC firması ürünleriniz ve hizmetleriniz hakkında bilgi almak amacıyla sizi arar ve satış sorumlusu Okan Bey ile görüşür. ABC firması görüşme sırasında teklif ister ve yüz yüze görüşmek için 3 gün sonraya bir toplantı talep eder. Okan Bey telefon görüşmesinin ardından ABC firması’nın bilgilerini, yaptıkları görüşme aktivitelerinin detaylarını ve toplantı tarihi için hatırlatmayı CRM Kurumsal’a kaydeder ve kolay bir şekilde yeni bir teklif kaydı oluşturup, teklif şablonlarından birini seçerek pdf’e dönüştürür ve program içinden müşterisine mail gönderir.
  • Toplantı gününde ABC firması görüşmeden ve üründen memnun kalır fakat fiyat teklifinin revize edilmesini ister. Okan Bey CRM Kurumsal’da hazırlayıp göndermiş olduğu ilk teklifin içine girip revize et butonuyla anında teklifini revize eder ve müşterisine mail gönderir. ABC firması yapılan indirimin ardından satın almaya karar verir. Okan Bey CRM Kurumsal içerisinden teklif kaydını satışa dönüştürür ve satış formunu oluşturarak ABC firmasına gönderir.
  • Sipariş onayının ardından, satınalma bölümünden Emel Hanım sistemde görülen satış kaydını kontrol ederek siparişi verilen ürünün stoklarda olmadığını görür ve daha önceden tanımlanan tedarikçi listesinden XYZ firmasına gerekli miktar için satınalma formunu oluşturarak mail ya da faks gönderir. XYZ firması formu onaylar ve ürünü gönderir. Emel Hanım hemen satınalma siparişinin onayını sistem içinde tanımlar ve alımı yapılan ürünün stok miktarı otomatik olarak artar.
  • Stok miktarının artışının ardından sipariş onayını ve ödemesini alan Okan Bey ise kurulum için teknik servis ekibinden Emre Bey’e görev tanımı yapar. CRM Kurumsal’dan görev tanımını kontrol eden Emre Bey, ABC firmasının kaydına girerek Google Maps’ten konumunu tespit eder ve kurulum için firmaya gider.
  • İşlemini sorunsuz tamamlayan Emre Bey, CRM Kurumsal’a girerek görevini tamamlandı olarak kaydeder ve yeni bir hizmet aktivitesi oluşturur. Aktiviteye açıklama olarak firmanın kullanıcı sayısını arttırmak istediğini ve tekrar teklif almak istediğini yazarak aktivite ekibine Okan Bey’i ekler.
  • Aktiviteyi gören ve o gün yoğun olan Okan Bey satış departmanından Burcu Hanım’a firmaya teklif göndermesini söyler.
  • Burcu Hanım, CRM Kurumsal içerisinden tekliflere girerek firmaya daha önce hangi fiyatın verildiğini ve hangi iskontonun uygulandığını görür ve buna bağlı olarak yeni teklifini oluşturarak hem Okan Bey’e hem de ABC firmasına mail gönderir. Onayın ardından tekrar CRM Kurumsal içerisinden satışı gerçekleştirir. Hem kullanıcı sayısı artırımı hem de üründe çıkan ufak bir sıkıntı için destek ekibinden Emre Bey CRM Kurumsal içerisinden destek kaydı oluşturur ve ABC firmasını yeniden ziyaret eder. İşlemlerini tamamlayan Emre Bey tekrar destek kaydına girerek sorunun neden kaynaklandığını tanımlar ve gerekli açıklamayı yaparak destek kaydını kapatır.